Een duidelijk waarneembare positionering
Tommy Hilfiger positioneert zich als een exclusief merk, kenmerkend hiervoor is de prijs en de kwaliteit die ze aanbieden. Ze staan bekend gedragen te worden door een kleinere groep die graag meer betalen voor kwalitatief betere kleding. Wat betekent dit als we dit gaan bekijken door de ogen van 3 verschillende filosofen?
Bentham
Volgens de filosofie van Bentham moet men keuzes maken wat in het voordeel is van de grotere partij. Tommy Hilfiger positioneert zich als een exlcusief merk wat niet voor de grootste groep is weg gelegd. En omdat dingen bij Bentham goed- of afgekeurd worden zal deze keuze door Bentham worden afgekeurd.

Aristoteles
Aristoteles is een van de grondleggers van de Westerse cultuur. Zo vertelt hij dat mensen krijgen wat ze verdienen. Door de verdeeldheid in de samenleving is er een groep die meer verdienen dan andere, deze kunnen dus ook meer krijgen is hier uit de conclusie. Tommy Hilfiger biedt deze groep de mogelijkheid om duurdere en kwalitatief betere kleding te kopen, dit verdienen ze immers.
Maak jouw eigen website met JouwWeb