Een duidelijke doelgroep keuze

Tommy Hilfiger richt zich op meerdere doelgroepen, van kinderen tot oudere mensen. Voor elke leeftijd kan het merk iets ‘exclusiefs’ aanbieden. Het merkt positioneert zich als een exclusief merk met status dat niet voor de grote massa bedoeld is. Deze exclusiviteit is te herkennen aan de prijs en de kwaliteit dat Tommy Hilfiger biedt.

Bentham

Volgens Bentham leeft de mens onder de macht van twee soevereine meesters, namelijk pijn en genot (Wikipedia, 2018). Op basis hiervan worden dingen goed- of afgekeurd. Hierbij is het belangrijk om niet als individu te denken maar denk aan het grootste geheel.

Dit betekend voor Tommy Hilfiger zal worden afgekeurd door Bentham. Het merk draagt niet bij aan het grote geheel, maar is er juist voor de individu. De grootste groep op deze wereld kan zich geen kleren veroorloven van Tommy Hilfiger omdat Tommy Hilfiger zich richt op de ‘elite’. Tommy Hilfiger wil de elite met hun kleren meer status geven waardoor de grootste groep zich minder zal voelen dan de kleinere groep (elite).