Een duidelijk waarneembare en gehanteerde MARKETING-strategie

De marketingmix van Tommy Hilfiger.

Tommy Hilfiger is een wereldwijd merk met zijn hoofdkantoor in New York in de Verenigde Staten. Het bedrijf heeft zijn aanwezigheid verspreid over meer dan negentig landen in de wereld. Het bedrijf lanceerde zijn eerste outlet in Thailand in het jaar 2015. In 2015 werd een digitale verkoop-showroom geopend in New York.

Tommy Hilfiger heeft een groot distributiekanaal dat via 1400 vrijstaande winkels en verschillende warenhuizen wordt gedistribueerd. Alle winkels zijn smaakvol ingericht en weerspiegelen de eigen stijl en de persona van het merk. Er werken meer dan 15.000 medewerkers om de efficiëntie te waarborgen. Tommy Hilfiger richt zich daarnaast ook online op haar klanten via online verkoop. De website is beschikbaar in verschillende talen maar de meest gebruikelijke taal is Engels, zodat er gemakkelijk op mensen van verschillende landen kan worden gericht. Tommy Hilfiger heeft ook koppelingen met andere winkels (zoals Bataviastad in Nederland) om haar producten te verkopen.

Tommy Hilfiger richt zich op de bovenkant van de samenleving maar ook op jongeren die op zoek zijn naar een coole trend. Het merk is geschikt voor mensen waar geld niet zo veel toe doet. Daarom heeft het een hoge prijsstrategie aangenomen voor haar producten. De producten zijn een mix van de beste kwaliteit met het nieuwste ontwerp en de klassieke stijl.

Tommy Hilfiger heeft een agressief marketingbeleid aangenomen om een grote merkzichtbaarheid in de markt te creëren. Het merk heeft gebruik gemaakt van alle marketingtools en geadverteerd via televisie, modetijdschriften en reclameborden. Het krijgt positieve invloeden van sociale media. Er wordt ook met klantencontact gemaakt via de officiële website, Facebook, Twitter en YouTube. Tommy Hilfiger was ook een paar keer een officiële sponsor van verschillende evenementen.

Maak jouw eigen website met JouwWeb